Troldtekt styrker CSR-arbejdet med erfaren profil

01.03.2016

Troldtekt styrker CSR-arbejdet med erfaren profil

Renate Blom er ny projektleder i Troldtekt A/S, hvor hun skal styrke virksomhedens arbejde med produktudvikling, miljø og certificering yderligere. Renate Blom er uddannet cand.scient. i biologi og skifter fra en stilling som Environment Manager i LEGO System A/S.

1. marts 2016 blev Troldtekt hædret med Byggeriets Klimapris. Samme dag tiltrådte 47-årige Renate Blom som ny projektleder i virksomheden, der dermed mander yderligere op inden for bæredygtighed og CSR. Hun skifter fra en stilling som Environment Manager i LEGO System A/S.

Renate Bloms rolle bliver blandt andet at følge udviklingen af Troldtekts nye produkter tæt og sikre, at produkterne er i tråd med virksomhedens Cradle to Cradle-strategi.

Hun skal desuden indsamle data til den CSR-rapportering, som Troldtekt hvert år indsender til FN. Og så får hun til opgave at vedligeholde samt opdatere virksomhedens certificeringer – blandt andet PEFC™, FSC® og miljøvaredeklarationen EPD.

– I Troldtekt får jeg muligheden for at inddrage miljøaspekter allerede i udviklingsfasen og samtidig følge produkterne helt ud til kunderne. Det er en unik mulighed for at gøre en forskel, og det er lige netop, hvad jeg glæder mig allermest til, siger Renate Blom.

Vil bidrage med systematik
Renate Blom er uddannet cand. scient. i biologi. I LEGO Billund var hun ansvarlig for miljøcertificeringen ISO 14001, og tidligere har hun blandt andet været tilknyttet udviklingsafdelingen i Danfoss Compressors GmbH, hvor hun var med til at inddrage miljøkrav i produktudviklingen.

– Med ansættelsen af Renate har vi fået en kollega, der har stor erfaring med miljøledelse og CSR-rapportering, og som dermed passer perfekt på den profil, vi har efterlyst, siger Orla Jepsen, fabrikschef i Troldtekt.

– Der er ingen tvivl om, at hun vil spille en stor rolle i vores fortsatte arbejde med at udvikle intelligente og bæredygtige akustikløsninger. Med vores ambitioner inden for miljø og CSR bliver certificeringer en stadig større del af hverdagen, og her kan Renate bidrage til at sætte tingene yderligere i system, fortsætter han.

Renate Blom er bosat i Børkop ved Vejle og får arbejdsplads på Troldtekts fabrik i Troldhede. Hun vil desuden arbejde tæt sammen med både salg, marketing og den tekniske afdeling i Aarhus.

Læs mere om Troldtekts miljøarbejde.

Renate Blom er pr. 1. marts 2016 ny projektleder i Troldtekt A/S copyright©Troldtekt A/S
Luftfoto af Troldtekt A/S, Troldhede, copyright© Hunderup Luftfoto
Rødgran skov, copyright© Troldtekt A/S