Troldtekt rhombe vinder German Design Award

26.10.2016

For andet år i træk vinder en designløsning fra Troldtekt A/S den prestigefulde German Design Award. Hæderen går til Troldtekt® rhombe, der samler bæredygtighed, elegant design og god akustik i én væg. German Design Council uddeler officielt prisen i februar 2017.

Troldtekt rhombe er akustikplader med et mønster, der tæt på opleves som smukke, repetitive flader og på afstand som en tredimensionel formation af kuber. Designløsningen er gået rent ind hos juryerne i flere internationale designpriser: I sommer modtog Troldtekt rhombe en ICONIC Award – og nu har German Design Council også valgt at hædre produktet med rådets ypperste pris, German Design Award 2017. Troldtekt rhombe er vinder i kategorien Material and Surfaces.

Vækker genklang internationalt
Det er andet år i træk, at en designløsning fra Troldtekt A/S løber med ”den dobbelte hæder” fra German Design Council i form af både German Design Award og ICONIC Award. Sidst var det den bølgeformede Troldtekt wave, der modtog de to priser.
– Vi er ubeskriveligt stolte over igen at modtage en pris af den kaliber. German Design Award vækker genklang og anerkendelse, både i Danmark og på de internationale markeder, som fremover vil udgøre en stadig større del af vores forretning, siger Peer Leth, adm. direktør i Troldtekt A/S.

Cradle to Cradle-certificeret naturprodukt
Troldtekt rhombe er en del af Troldtekt akustikserien, der produceres af naturmaterialerne træ og cement. Alle produkter i serien har gode akustiske, brandtekniske og indeklimamæssige egenskaber – samt en Cradle to Cradle-certificering i kategorien sølv.
– Mange arkitekter vælger at kombinere god akustik, bæredygtighed og et særligt æstetisk udtryk. Vi oplever derfor stor efterspørgsel på vores malede akustikplader samt designløsninger som Troldtekt rhombe og Troldtekt wave, siger Peer Leth.

FAKTA OM TROLDTEKT RHOMBE

• Troldtekt rhombe er akustikplader, fremstillet af naturmaterialerne træ og cement. Pladerne er CNC-fræset med et mønster, som – ud over den gode akustik – tilfører rummet et tredimensionelt udtryk.
  • Løsningen egner sig til store rum, og i den nedskalerede variant Troldtekt rhombe mini er den også en elegant design- og akustikløsning i mindre rum.
  • Troldtekt rhombe er ligesom de øvrige Troldtekt produkter Cradle to Cradle-certificeret i kategorien sølv og har gode akustiske, brandtekniske og indeklimamæssige egenskaber.

FAKTA OM GERMAN DESIGN AWARD

• German Design Award uddeles af German Design Council, som er stiftet i 1953, og som i dag er et af verdens førende videncentre for design. Læs mere på www.german-design-council.de
  • Der uddeles i 2017 priser i 48 kategorier under de to overordnede temaer Excellent Communications Design og Excellent Product Design. Desuden dyster alle tilmeldte produkter med i Universal Design.
  • Priserne overrækkes officielt 10. februar 2017 i Frankfurt. Vinderne er nu offentliggjort.

Troldtekt rhombe er velegnet til store rum. I den nedskalerede variant Troldtekt rhombe mini er den også en elegant design- og akustikløsning i mindre rum.
German Design Award 2017 vinderlogo