15-06-2018

Høreforeningens Ungdomsudvalg har sat spot på unge med høretab via en fotokonkurrence på Instagram, hvor unge viser deres hverdag som hørehæmmede. En af vinderne fik et restaurantbesøg sponsoreret af Troldtekt.

Foran sin uddannelsesinstitution står Kristina Gjøl Christensen. Hashtaggene #hear2stay og #hear2stayDK vidner om en hverdag, der kan have sine begrænsninger. Men billedteksten forklarer, at hun sagtens kan studere på lige fod med alle andre, selvom hun er hørehæmmet.

Med dette Instagram-billede vandt Kristina Gjøl Christensen 2. pladsen i Høreforeningens fotokonkurrence for unge med høretab. Med sølvmedaljen fulgte en middag for to på en akustikvenlig restaurant. Middagen var sponsoreret af Troldtekt.

– Som hørehæmmet har man ikke det samme lydfilter som alle andre. Jeg kan ikke slå lyde fra. Derfor gør det en kæmpe forskel for mig, at akustikken i et rum er god – især, hvis der er mange mennesker, fortæller Kristina Gjøl Christensen.

God akustik gav fantastisk oplevelse
Konkurrencepræmien brugte Kristina Gjøl Christensen sammen med sin mand på den akustikvenlige restaurant Tårnet på Christiansborg Slot i København. En restaurant, som Troldtekt har leveret akustiklofter til, og som derfor gav Kristina Gjøl Christensen en rigtig god mad- og akustikoplevelse.

– Den gode akustik i restauranten gjorde, at jeg kunne være ligesom alle andre. Jeg havde en fantastisk oplevelse, hvor jeg kunne fokusere på min mand og på at nyde maden, fordi alle restaurantens lyde blev holdt på et behageligt niveau. Akustikken gjorde, at vi sad i restauranten i flere timer, slappede af og bare nød at være sammen, siger Kristina Gjøl Christensen.

De tre vindere af Høreforeningens Ungdomsudvalgs fotokonkurrence blev kåret på Verdens Høredag 3. marts.

I vores online tema kan du læse meget mere om akustik i restauranter.  
Besøg også: Høreforeningens hjemmeside.

Troldtekt, Høreforeningens fotokonkurrence - vinderbillede