Troldtekt, Wood

 

TEMA: CSR

Troldtekt har modtaget CSR Strategy Prize ved CSR Awards 2014. Prisen gik til Troldtekt på baggrund af vores strategiske arbejde med det bæredygtige Cradle to Cradle-koncept.

Her på temasiden kan du blive klogere på principperne i Cradle to Cradle og læse mere om de indsatser, der udløste strategiprisen til Troldtekt.

Derfor gik CSR Strategy Prize til Troldtekt

92 procent af Troldtekts produktion er i dag Cradle to Cradle-certificeret, og målet er at øge andelen til 99 procent. Virksomhedens tilgang til CSR er solid, strategisk og forankret i direktionen – og så kan effekten ses på bundlinjen.

Sådan lød nogle af juryens begrundelser for, at Troldtekt modtog CSR Strategy Prize ved CSR Awards 2014. I feltet af nominerede var desuden Velux og A.P. Møller – Mærsk.

Troldtekt, CSR Awards

Fem pointer om Cradle to Cradle i praksis

Cradle to Cradle handler om at bevare og øge jordens ressourcer. For at blive certificeret skal et produkt kunne indgå i det biologiske eller tekniske kredsløb. Og for at beholde sin certificering forpligter producenten sig til løbende at forbedre sig på de fem områder, der indgår i vurderingen.

Cradle to Cradle er en produktcertificering, men virksomheder kan med fordel tænke principperne ind i hele forretningen, mener Annette Hastrup. Hun er direktør i Vugge til Vugge, der som de eneste i Norden er akkrediteret til at gennemføre Cradle to Cradle-certificeringer.

Troldtekt C2C

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få aktuel inspiration inden for akustik, indeklima, arkitektur og bæredygtigt byggeri leveret direkte til din indbakke.

Nyhedsbrevet udkommer cirka otte gange om året, og hver udgave byder på et relevant tema, som foldes ud i artikler, fotos og video.

Troldtekt newsletter

Temaoversigt

Troldtekt sætter med temaudgivelser løbende fokus på aktuelle trends og tendenser indenfor akustik, indeklima, arkitektur og bæredygtigt byggeri.

Troldtekt Newsletter