Oplev København - nummer et blandt verdens storbyer

28.01.2019
Christiansborg Slot. Copyright© Bigstock

København topper rejseguiden Lonely Planets liste over byer, der er et besøg værd i 2019. Et højt gastronomisk niveau og spændende arkitektur hører med til begrundelsen. I et nyt tema med interviews og reportager har Troldtekt A/S fokus på netop de to elementer i Danmarks hovedstad.

Hvilken storby skal rejsende besøge i 2019? Ifølge verdens førende rejseguide – Lonely Planet – bør København stå øverst på listen. Kåringen som ’Best in Travel City 2019’ er endnu et trumfkort for Danmarks hovedstad, som flere gange i de seneste år er fremhævet inden for arkitektur, gastronomi og bæredygtighed.

– Det glæder os, der arbejder med branding af København, at Lonely Planet fremhæver gastronomi, arkitektur og design samt sustainability. Det er det, vi synes, København skal være kendt for, siger Anja Hartung Sfyrla, chef for forretningsudvikling i turismeorganisationen Visit Denmark.

København har sat et ambitiøst klimamål om at være CO2-neutral i 2025. Det afspejler sig i den nye arkitektur, som skyder op i hovedstaden. Chef for Planlægning og Arkitektur i udviklingsselskabet By & Havn, Rita Justesen, siger:

– Alle byområder og bygninger i By & Havns regi bliver DGNB-certificeret, så vi kan måle effekten af de mange tiltag. I min optik bør bæredygtighed være overliggeren for al byudvikling og for alt byggeri. Jeg tror, at vi i løbet af få år holder op med at tale om bæredygtighed, slet og ret fordi bæredygtighed bliver tænkt ind i alle anlæg og byggerier som en helt naturlig del af ethvert projekt.

Guide til gastronomi med god akustik

De to interviews med Anja Hartung Sfyrla og Rita Justesen indgår i et nyt online tema på www.troldtekt.dk. Temaet sætter spot på den danske hovedstad – og foruden interviews med eksperter byder temaet på en guide til lækre københavnske restauranter, hvor gastronomi, æstetik og god akustik går op i en højere enhed.

Fælles for restauranterne er, at Troldtekt akustikløsninger er en del af designet. De naturlige akustikplader i træ og cement sørger for, at dæmpet lyd udgør et hyggeligt bagtæppe for middagen.

Det nye online tema byder også på en rundtur til flere andre af Københavns prestigebyggerier, hvor Troldtekt er valgt i arkitekturen. Blandt andet det helt nye kulturhus/bibliotek i bydelen Tingbjerg – og science centret Experimentarium, som det amerikanske TIME Magazine havde med på listen ’World’s Greatest Places 2018’.

Læs temaet om København her >

Adm. direktør i Troldtekt A/S Peer Leth: +45 8747 8130 // ple@troldtekt.dk
Marketing- og kommunikationschef Tina Snedker Kristensen: +45 8747 8124 // tkr@troldtekt.dk

Christiansborg Slot. Copyright© Bigstock
Fredericia Furniture Showroom. Copyright© Helene Høyer Mikkelsen.
Experimentarium Science Center. Copyright© Helene Høyer Mikkelsen.
Experimentarium Science Center. Copyright© Adam Mørk.
Restaurant Sticks'n'Sushi, Tivoli Haven. Copyright© Helene Høyer Mikkelsen.
Restaurant Tårnet, Christiansborg Slot. Copyright© Thomas Mølvig.