08-03-2018

Nu præsenterer Troldtekt en raffineret nyhed til private boliger. Med Troldtekt contrast får loftet en unik kombination af den bedste akustik og en smuk, enkel kontrasteffekt fra elegante trælister. Trælisterne monteres på Troldtekt pladerne uden brug af værktøj ved hjælp af et montagevenligt "click-on" system.

Troldtekt lancerer nu en løsning til boligejere, der holder af smukke linjer, god akustik og træets naturlige varme. Med introduktionen af Troldtekt contrast er det muligt at få et akustikloft med elegante trælister, og løsningen kan tilpasses, så den matcher udtrykket i den enkelte bolig. De bagvedliggende Troldtekt akustikplader sørger for en akustik i særklasse.

– Ved at kombinere vores klassiske Troldtekt akustikplader med elegante trælister tilbyder vi nu en løsning med et helt nyt og eksklusivt udtryk. Troldtekt contrast giver helt nye muligheder for individuelt boligdesign - uden at gå på kompromis med den gode akustik, siger administrerende direktør i Troldtekt A/S, Peer Leth.

Montagevenligt ”click on” system
Troldtekt pladerne til Troldtekt contrast leveres med fræsede spor, som sikrer en præcis og korrekt indbyrdes afstand mellem trælisterne. De medfølgende montageclips fastgøres i de fræsede spor, hvorefter trælisterne ved hjælp af et patenteret, montagevenligt ”click-on” system klikkes på plads uden brug af værktøj – og uden synlige skruer eller beslag.

– Den skjulte montage giver mulighed for et sømløst og skalerbart udtryk i loftet. Tætheden mellem listerne kan varieres, og dermed kan den samlede visuelle effekt skræddersyes til loftets højde og matche specifikke ønsker til det æstetiske udtryk, siger Peer Leth.

Trælisternes naturligt varme, men samtidig meget stringente, udseende tilfører akustikloftet en særlig elegance. Trælisterne fås i forskellige træsorter.

Troldtekt contrast præsenteres på fagmessen BYGGERI´18 i Fredericia 13.-16. marts. Troldtekt contrast forhandles ligesom det øvrige Troldtekt sortiment hos trælaster og byggemarkeder, find den nærmeste forhandler her.

Læs case og se billeder fra eksklusiv privatbolig med Troldtekt contrast her >

FAKTA OM TROLDTEKT A/S:

• I sortimentet er også specialløsninger, der kombinerer akustikloftet med f.eks. ventilation.

Eksklusiv boligakustik med Troldtekt contrast – en raffineret loftsbeklædning, der kombinerer den bedste akustik og en smuk kontrasteffekt fra elegante trælister

Download pressemeddelelse Word format PDF format

Fakta om Troldtekt A/S Word format PDF format

Troldtekt, contrast