Troldtekt ”Highly Commended” for ansvarlig strategi

02.10.2015

Troldtekt ”Highly Commended” for ansvarlig strategi

Troldtekt A/S' strategiske Cradle to Cradle-arbejde blev hædret med Highly Commended-udmærkelse ved uddelingen af Responsible Business Awards 2015. Juryen lagde i sin begrundelse vægt på, at Troldtekt har formået at tage sine produkter til det næste niveau på en fremtidssikret måde.

Troldtekt A/S blev ved uddelingen af dette års Responsible Business Awards, som fandt sted i London den 25. september, hædret for sit strategiske Cradle to Cradle-arbejde. Den danske virksomhed, som producerer akustikplader, blev tildelt prisen Highly Commended i kategorien Business Strategy - Best Small to Medium Enterprise.

Bæredygtigt roadmap
Troldtekts forretningsstrategi bygger på det internationale Cradle to Cradle-koncept. Strategien definerer en køreplan eller et roadmap for forskellige værdiskabende initiativer inden for følgende fem Cradle to Cradle-kategorier: Material health, Material reutilisation, Renewable energy, Water stewardship og Social fairness. Troldtekt vil implementere initiativerne løbende frem mod 2022. Flere mål er allerede nået, og nye mål er kommet til.

Troldtekt tager sine produkter til det næste niveau
Troldtekt har ifølge juryen for Responsible Business Awards, formået at tage sine produkter til det næste niveau på en fremtidssikret måde ved at implementere Cradle to Cradle-principperne i virksomhedens forretningsstrategi.

Peer Leth, adm. direktør for Troldtekt, er glad for anerkendelsen. "Vi er i gang med omfattende investeringer i bæredygtige, ansvarlige initiativer inden for bl.a. vedvarende energi og materialegenvinding. Highly Commended-prisen ved dette års Responsible Business Awards bekræfter, at vi er på rette spor," siger han.

Dokumenteret CSR
Virksomhedens produkter er fremstillet af naturmaterialerne træ og cement, og alle produkter fremstilles i Danmark. Troldtekt dokumenterer hvert år sin indsats inden for bæredygtighed og virksomhedsansvar i virksomhedens CSR-rapport. CSR-rapporten for 2014 fulgte for første gang retningslinjerne i Global Reporting Initiative (GRI G4).

OM: Troldtekt A/S og Cradle to Cradle

• Troldtekt har udarbejdet et roadmap for virksomhedens Cradle to Cradle-arbejde frem til 2022.
  • Dette roadmap beskriver virksomhedens mål inden for følgende fem Cradle to Cradle-kriterier: Material health, Material reutilisation, Renewable energy, Water stewardship og Social fairness.
  • 92 % af Troldtekts produkter er sølvcertificerede i henhold til Cradle to Cradle-certificeringskategorier.

OM: Responsible Business Awards

• Responsible Business Awards 2015 blev uddelt inden for fire hovedkategorier med i alt 17 underkategorier. Troldtekt var en af syv nominerede i kategorien Business Strategy – Best Small to Medium Enterprise.
  • Den årlige pris uddeles af Ethical Corporation.
  • I år var sjette gang, prisen blev uddelt.
  • Twitter: #rba15

YDERLIGERE OPLYSNINGER:

Peer Leth, adm. direktør, Troldtekt A/S: +45 8747 8130//ple@troldtekt.dk

Tina Snedker Kristensen, marketing- og kommunikationschef, Troldtekt A/S: +45 8747 8124//tkr@troldtekt.dk