Ny projektkonsulent blev tiltrukket af bæredygtighed

25.04.2017

Troldtekts bæredygtige profil og produktets stærke akustiske egenskaber spillede en stor rolle, da Bente Rasmussen Therkildsen valgte stillingen som projektkonsulent i Troldtekt. Hun rådgiver nu jyske tegnestuer, kommuner og boligforeninger om akustikløsninger. Rollen som rådgiver kender hun fra sine tidligere stillinger på både tegnestue og produktionsvirksomhed.

Troldtekts jyske relationer har fået en ny samarbejdspartner i form af 49-årige Bente Rasmussen Therkildsen. Hun blev i marts ansat som ny projektkonsulent for Jylland. Den erfarne rådgiver er oprindelig uddannet bygningskonstruktør. Hun har tyve års erfaring fra tegnestuer og senest været ansat som projektkonsulent hos Cembrit med ansvar for rådgivning om facadeplader.

– I mine øjne er god kommunikation afgørende for god rådgivning. Kunderne skal kunne forstå, hvordan Troldtekt skaber værdi i deres byggeprojekt, og det er min opgave at forklare dem det, siger Bente Rasmussen Therkildsen og uddyber:

– Jeg synes, det er interessant at tage et fælles kig på en akustisk problemstilling og sammen finde en løsning, som både er æstetisk at se på og sund at opholde sig i. Vi kan lege med form og farve samt integrere kunst, lyd, ventilation og belysning.

Et af fremtidens byggematerialer

Bæredygtighed er en rød tråd i Troldtekts forretningsstrategi. Og det var også en af de afgørende faktorer, som tiltrak Bente Rasmussen Therkildsen til sin nye arbejdsgiver.

Hele produktserien Troldtekt akustik er Cradle to Cradle-certificeret, og Troldtekt følger en klar køreplan for bæredygtige initiativer frem mod 2022. I 2014 vandt Troldtekt strategiprisen ved CSR Award.

– Troldtekt er med forrest på bæredygtighed i byggebranchen. At et materiale er dokumenteret bæredygtigt, er endnu ikke nok til at generere et salg. Der skal også være andre gode argumenter, men den bæredygtige retning er den rigtige vej at gå. Branchen vil fremover kun øge mængden af bæredygtige byggeprojekter, og her står vi i Troldtekt med gode kort på hånden, vurderer Bente Rasmussen Therkildsen.

Læs mere om Troldtekt og CSR

Ønsker du sparring på et projekt i Jylland, er du velkommen til at kontakte Bente Rasmussen Therkildsen, brt@troldtekt.dk

Arkitekter på Sjælland og Fyn er fortsat meget velkomne til at kontakte Ulla Lehman, ulc@troldtekt.dk, for sparring og inspiration.

Troldtekts jyske relationer har fået en ny samarbejdspartner i form af 49-årige Bente Rasmussen Therkildsen, der i marts tiltrådte som ny projektkonsulent for Jylland.