Data- og cookiepolitik

Privatlivspolitik
Version 13.11.2025


Denne Privatlivspolitik (“Politik”) gælder for alle forretningspartnere, kunder, leverandører og tilsvarende eksterne interessenter. Læs den venligst grundigt for at forstå, hvordan Troldtekt indsamler, anvender og beskytter dine personoplysninger.

 

1. Formål og anvendelsesområde

Troldtekt A/S, inklusive alle datterselskaber og tilknyttede koncernselskaber (“Troldtekt”), er forpligtet til at overholde alle gældende nationale og internationale databeskyttelseslove. Vi opretholder høje etiske standarder og mener, at beskyttelse af personoplysninger er afgørende for at sikre vores virksomheds, medarbejderes, interessenters og samfundets interesser.

Troldtekt behandler personoplysninger strengt i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR) og gældende national lovgivning om databeskyttelse.

 

2. Beskyttelse af personoplysninger

2.1 Dataansvarlig og databehandler

Troldtekt fungerer både som dataansvarlig og databehandler og er ansvarlig for, at personoplysninger behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning. En udpeget persondataansvarlig overvåger den globale compliance og understøtter lokal implementering af databeskyttelsesregler og -procedurer.

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af personoplysninger, bedes du kontakte den Persondataansvarlige:

Lasse Schulz Nielsen
Telefon: +45 44 14 49 76
E-Mail: lsn@kingspanacoustics.com

 

2.2 Behandling af personoplysninger

Troldtekt behandler personoplysninger udelukkende i en business-to-business-kontekst. Vi behandler ikke personoplysninger om forbrugere.

Denne Politik gælder for kategori (1): forretningspartnere, kunder, leverandører og tilsvarende kontakter. Medarbejdere er omfattet af en separat intern privatlivspolitik.

 

2.2.1 Typer af personoplysninger

Vi kan behandle følgende personoplysninger:

•    Navn
•    Virksomhedsnavn
•    Jobtitel
•    E-mailadresse
•    Telefonnummer

 

2.2.2 Formål med behandlingen

Vi behandler personoplysninger til legitime forretningsformål, herunder:

•    Registrering af kontakter i CRM- eller tilsvarende systemer
•    Udsendelse af opmærksomhedsgaver (hvor lovligt)
•    Udsendelse af nyhedsbreve eller opdateringer
•    Korrespondance om projekter
•    Levering af tekniske oplysninger og opdateringer
•    Opfyldelse af juridiske og kontraktmæssige forpligtelser
•    Håndtering af reklamationer og krav
•    Fastlæggelse, forsvar eller forfølgning af retskrav

 

2.2.3 Dataminimering

Vi sikrer, at kun de personoplysninger, der er nødvendige for det specifikke formål, indsamles og behandles. Vi begrænser opbevaringsperioden, begrænser adgangen til autoriserede medarbejdere og vurderer anonymisering eller pseudonymisering, når det er muligt.

Visse oplysninger skal indsamles for at overholde lovkrav eller for at opfylde kontraktlige eller driftsmæssige forpligtelser.

 

2.2.4 Nøjagtighed og kontrol

Vi bestræber os på at holde alle personoplysninger korrekte og opdaterede. Vi opfordrer derfor forretningspartnere, kunder og leverandører til at informere os, hvis deres personoplysninger ændres eller skal rettes eller slettes.

 

3. Registreredes rettigheder

Personer, hvis oplysninger vi behandler ("Registrerede"), har følgende rettigheder i henhold til GDPR:

•    Ret til indsigt i egne personoplysninger
•    Ret til at gøre indsigelse mod behandling
•    Ret til berigtigelse af urigtige oplysninger
•    Ret til begrænsning af behandling
•    Ret til sletning (“retten til at blive glemt”), medmindre en anden lovlig grundlag muliggør fortsat behandling
•    Ret til dataportabilitet, hvor det er relevant

For at udøve disse rettigheder, kontakt venligst den Persondataansvarlige.

Hvis du er uenig i vores behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte os, indgive en klage til din lokale databeskyttelsesmyndighed eller søge retslig prøvelse. En liste over nationale databeskyttelsesmyndigheder kan findes her.

 

4. Sikkerhed

Vi anvender IT-systemer og interne sikkerhedspolitikker, der skal sikre, at personoplysninger kun er tilgængelige for relevante medarbejdere og beskyttet mod uautoriseret adgang, ændring, tab eller ødelæggelse. Vores IT-politik indeholder specifikke instruktioner og foranstaltninger til beskyttelse af dine oplysninger.

 

5. Videregivelse af personoplysninger

5.1 Videregivelse til tredjeparter

Vi kan videregive personoplysninger til tredjeparter i eller uden for dit land, når dette er nødvendigt for legitime forretningsformål og altid i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Enhver videregivelse skal være berettiget, nødvendig og forenelig med de oprindelige formål, hvortil oplysningerne blev indsamlet. Vi sikrer passende kontraktuelle og tekniske garantier, herunder databehandleraftaler, informationssikkerhedsforanstaltninger og garantier vedrørende databeskyttelsesrettigheder.

 

5.2 Koncerninterne overførsler

Troldtekt overfører regelmæssigt personoplysninger mellem koncernselskaber som led i den daglige drift. Koncerninterne databehandleraftaler sikrer GDPR-overholdelse i hele Troldtekt-koncernen.

 

6. Opbevaring af personoplysninger

Vi opbevarer personoplysninger kun så længe, det er nødvendigt for at opfylde formålene beskrevet i denne Politik eller for at overholde juridiske forpligtelser.

 

7. Opbevaring (lagring)

Alle personoplysninger opbevares sikkert. Væsentlige dokumenter og finansielle optegnelser, som er nødvendige for virksomhedens kontinuitet, sikkerhedskopieres dagligt og opbevares eksternt.


8. Sletning

Vi identificerer og sletter oplysninger, der har nået udløbet af deres opbevaringsperiode. Papirdokumenter makuleres, og elektroniske data slettes i samarbejde med IT-afdelingen.

 

9. Implementering og overholdelse

Troldtekt søger at sikre overholdelse af denne Politik i enhver joint venture eller kommerciel aftale. Vi tilbyder træning, herunder e-læringsprogrammer, for at sikre, at medarbejdere forstår og følger Politikken.

Mistanke om eller faktiske brud skal rapporteres til den Persondataansvarlige. Henvendelser behandles fortroligt og undersøges hurtigt.

Fysiske kopier af denne Politik er tilgængelige efter anmodning. Overtrædelser begået af medarbejdere kan medføre disciplinære konsekvenser.

 

10. Cookies

Når du bruger Troldtekts hjemmeside, kan vi indsamle oplysninger via førsteparts- eller tredjepartscookies til funktionelle, statistiske eller markedsføringsmæssige formål. Yderligere oplysninger findes i vores Cookiepolitik, herunder hvordan du deaktiverer bestemte cookies. 

 

11. Ændringer

Vi kan opdatere denne Politik som følge af ændringer i lovgivning, teknologi, funktionalitet eller vores hjemmeside.

 

Brug af cookies